• nap,
  • Óra,
  • Perc,
  • Másodperc

Cégnévváltozás vagy adószám módosítása – mit tegyek?

Ha céges ügyfélként megváltozik a vállalkozásod neve, székhelye vagy adószáma, akkor fontos, hogy ezek az adatok a rendszerünkben is frissítésre kerüljenek. A helyes számlázási adatok elengedhetetlenek a könyveléshez és a törvényi megfeleléshez.


1. Mikor van szükség adatmódosításra?

  • Cégnévváltozás esetén (pl. Bt. → Kft., név módosulása)

  • Adószám változásakor (pl. székhely áthelyezése miatt)

  • Jogutód nélküli cégmegszűnés esetén (új cég új regisztrációval)

  • Cégforma-változás (pl. egyéni vállalkozóból társaság)


2. Hogyan tudod frissíteni az adatokat?

A jelenlegi ügyfélfiókodban a számlázási adatokat nem lehet automatikusan módosítani, mivel ezek könyvelési és adózási dokumentumokhoz kötődnek. Ezért a következőt javasoljuk:

A) Írj ügyfélszolgálatunknak

  • Küldj e-mailt a változásról a regisztrált e-mail címedről

  • Csatolj hivatalos dokumentumot (pl. cégkivonat, NAV igazolás)

B) Milyen adatokat adj meg?

  • Régi és új cégnév

  • Régi és új adószám

  • Székhely (ha változott)

  • Kapcsolattartó neve és elérhetősége


3. Meddig tart az adatmódosítás?

  • Az adatok frissítését általában 1–2 munkanapon belül elvégezzük.

  • A változásokat csak új számlákra tudjuk alkalmazni.

  • Korábban kiállított számlák visszamenőleg nem módosíthatók, ezek a NAV rendszereiben is már rögzítésre kerültek.


4. ⚠️ Fontos tudnivalók

  • Új cég = új fiók: Amennyiben a cég jogutód nélkül megszűnt, és egy új cég vásárolná tovább a szolgáltatást, szükséges egy új ügyfélfiók létrehozása.

  • Az előfizetések átruházásához külön írásbeli nyilatkozat szükséges.

 

Megváltozott a céged neve vagy adószáma? Tudd meg, hogyan frissítheted számlázási adataidat rendszerünkben gyorsan és biztonságosan.

  • 0 A felhasználók hasznosnak találták ezt
  • adoszam, ugyintezes, cegnev, modositas, szamlazasi adatok, cégnév változás, számlázási adatok frissítése, cégadatok módosítása, adószám módosítás
Hasznosnak találta ezt a választ?

Kapcsolódó cikkek

Fizetés PayPal-on keresztül rendszeres befizetéssel

Ahogy már tapasztalhattátok az egyik fizetési rendszerünk a PayPal. Így lehetőségetek van...

Hogyan történik a számlázás a tárhelyszolgáltatásainknál?

A webtárhely-szolgáltatás megrendelése után automatikusan létrejön az első értesítő, amely...

Fizetési határidők, lehetőségek és kedvezmények

Szolgáltatásaink megrendelését követően kiállítunk egy elektronikus emlékeztetőt, amely...

Bankkártyás fizetés vs. átutalás – melyiket válasszam?

Számláid kiegyenlítésére többféle lehetőség áll rendelkezésedre, de nem mindegy, melyiket...

Mi történik, ha késik a befizetésem?

A szolgáltatásaink zavartalan működésének egyik alapfeltétele a számlák határidőre történő...