Tekintsünk úgy a rendszergazára, mint egy jó biztosításra. Mindkét esetben úgy tűnhet olyan szolgáltatásért fizetünk, amelyikre nincs is szükség vagy egyszerűen kidobott pénznek tekinthető. Ilyenkor jön mindig az a híres, DE mi van akkor, ha …



DE mi van akkor, ha …

  • pont akkor nem érhető el a rendszer, amikor az új ügyfélnek kell prezentálni.
  • leáll a szerver és két napig nem érhető el a szolgáltatás, mert senki sem tudja, hogyan kellene helyreállítani. Ezalatt a cég nem termel profitot.
  • frissíteni kellene a rendszert, hogy fussanak a munkához szükséges szoftverek. A munkatársak nem tudnak dolgozni.
  • kifogy a nyomtatóból a toner munkanap végén és már sehogy se lehet kinyomtatni az esti tárgyaláshoz szükséges anyagokat. Várhatóan nem sikerül megkötni a szerződést.

A felmerült esetek csak kiragadott példák Murphy kedvességei közül. Ez a lista szinte a végtelenségig bővíthető, hisz bármikor beüthet a baj.

Mi történik, ha nincs rendszergazdánk?

  • Kapkodás, pánik.
  • Keressünk valakit, aki ért hozzá.
  • Keressünk valakit, aki valamennyire ért hozzá.
  • Keressünk valakit, aki azonnal rendelkezésre áll, az se érdekes, ha nem annyira ért hozzá.

A vége mindenképpen az lesz, hogy a kapkodás még több hibát szül és akár egy ártalmatlan frissítés is több napos kiesést jelenthet. Ilyenkor kell átszámolni, hogy havi 40.000 Ft-os költséget (biztosítás) vagy a napi kiesést választjuk, ami akár százezres, de milliós tétel is lehet.

Mi történik, ha van rendszergazdánk?

  • Ismeri a rendszert, így azonnal tudja, hogy mit kell tennie.
  • A hiba kialakulására tett megelőző intézkedések miatt nem is vesszük észre, hogy bármi is történt, egyszerűen nem jelentkezik a hiba.
  • A rendszeres karbantartás és ellenőrzés révén minimalizáljuk a váratlan leállásokat, meghibásodásokat.
  • Mindig aktuális szoftververziók és a hibátlan működéshez szükséges programok futtatása.
  • Távfelügyelet révén az eseti hibaelhárításra akár már 1 percen belül is lehetőség van.

Visszatérve a biztosításokra elmondható, hogy egy rendszergazda az IT szolgáltatások biztosítása. Úgy tűnhet, hogy kidobott pénz, amikor nincs rá szükség, de életet ment, ha a baj bekövetkezik.

Az emberek mindig kötnek biztosítást, ha:

  • a saját egészségükről van szó
  • a lakásukról van szó
  • a kocsijukról van szó
  • a nyaralásukról van szó

És még rengeteg féle különböző biztosítást kötnek.

Miért ne legyen biztosítva a vállalkozásod IT részlege?

Kérd ingyenes helyszíni felmérésünket, ahol kollégánk felméri az eszközpark állapotát és ajánlatot ad a havi rendszergazda szolgáltatásunkra. További információkért kattints a linkre: Rendszergazda szolgáltatás



 Wednesday, September 26, 2018



« Vissza